Алкогольний дух проти Святого Духа
Із точки зору християнської традиції, небезпека споживання алкоголю пояснюється давно сформованою ідеєю про його духовне значення. Не слід недооцінювати значення виразу «під впливом».
Що це за вплив, і яке значення він має? Чи можна бути не стільки «під впливом» Святого Духа, скільки «під впливом» іншого духа, який знаходиться у рідкій формі? (прим. пер.: англійською слова «дух» та «спирт» пишуться і вимовляються однаково — spirit. Святий Дух — Holy Spirit).
Загалом, вираз «під впливом» посилається на здатність алкоголю проникаючи через гематоенцефалічний бар’єр впливати на делікатні нейронні з’єднання, стаючи таким чином частиною складного процесу думки. Цей рідкий «дух» може швидко порушити здатність розсудливо мислити.
Древні народи, у тому числі і ті, які жили у біблійному світі, розглядали сп’яніння як духовне переживання. За останні 200 років таке пояснення сп’яніння витіснилось іншим, яке базується на фармакологічному впливі алкоголю на тіло людини і на її мозок зокрема. Можливо це пов’язане із тим що легше виміряти вплив алкоголю на тіло людини, ніж його вплив на її душу.
Однак, все ще існує думка, що пияцтво має духовний (можливо нам слід вжити вираз «анти духовний») вимір. І вона часто привертає увагу людей, які мають інше, наукове розуміння реальності. Чи ця думка біблійна? Для дослідження розглянемо наступні уривки:
У Діях 2:11- 13, деякі із присутніх чуючи як апостоли говорять їхніми рідними мовами про «великі діла Божі» припустили, що вони «повпивались вином молодим». Петро зауважив, що вони не п’яні, а сповнені Божим Духом.
Павло у Рим. 13:12-13 закликає віруючих стерегтися «вчинків темряви» таких як пияцтво, і наказує «зодягнутися у зброю світла». Також зауважте у 1 Кор. 10:21: «не можете пити чаші Господньої та чаші демонської». Павло застерігав ефесян «не впивайтесь вином, в якому розпуста». Натомість, просив «наповнюйтесь Духом» (5:18).
У 1 Петра, тверезість тричі пов’язується із духовними цінностями. У 1:13-15 вона пов’язана із життям у святості. У 4:6-7 тверезість (прим. пер.: укр. Пильність) необхідна для тих, хто живе у Божому Дусі. У 5:18 вона є передумовою протистояння Дияволу у духовній битві.
Коли Бог покликав Ізраїль з Єгипту, Він заборонив їм пити «вина та п’янкого напою» (Повт. 29:6). Люди покликані Богом для духовних звершень потребують ясного розуму (див. Левит 10:8-11, та Луки 7:33).
Очевидно, що Біблія протиставляє «дух» алкоголю Святому Духові. Завдання полягає у тому, щоби обрати один або другий.
Це ваше життя, але чи ваше життя під впливом Бога?
Доктор Стів Томпсон — старший дослідник у Коледжі Авондейл (Курабонг, Новий Південний Уельс, Австралія).
Переклад Ольги Ношин
Ілюстрація: http://farm4.static.flickr.com/3656/3664136164_e84bcaa1ac.jpg
.
Комментарии (5):
Сергей Г.
| Ссылка на комментарий
В статье противопоставляется Дух Святой с духом пьянства, интересно. Взаимозаменяемо. Мир танется к одному духу, христиане к Другому. Если бы всё так было просто. Чтобы стать пьяницей не надо много трудиться, а вот чтобы стать наполненым Духом Святым надо попотеть. Интересно, кто сегодня желает попотеть? В служении например.
Сергей Г.
| Ссылка на комментарий
Был я в середине августа на Украине, в церкви был. Люди ходят через субботу на богослужения. И те кто ходит дуются и обижаются друг на друга, плачут и жалуются на жизнь. И только 10 % понастоящему «потеют» на ниве Божьей.
Др.
| Ссылка на комментарий
Спирты против Святого Духа? 🙂
Кстати, чисто их житейских наблюдений если — алкоголь неописуемое зло. Избавиться от него не менее тяжело, чем от бесовского духа.
Наш Человек
| Ссылка на комментарий
Годный перевод.
Комлев Алексей
| Ссылка на комментарий
Когда автор заметки учился в Университете Эндрюса, преподаватель на попросил его перевести с латыни фразу «spiritus quidem promptus est, caro autem infirma». Тот и перевел: «Спирт хорош, а мясо протухло». А заметку эту написал в качестве протеста против того, что у него не приняли экзамен