Рецензія на фільм «Вихід: царі і боги»

22-04-2016, Комментариев нет Просмотров: 241

20141002-leopatУ кінці 2014 року режисер Рідлі Скотт презентував свій новий фільм, для якого підібрав першокласних акторів. Чого тільки вартий Крістіан Бейл, який зіграв Мойсея. Стрічка «Вихід: царі і боги» задумувалась як біблійна історія про вихід євреїв з Єгипту. Бюджет фільму склав $140 000 000, а касові збори сягли більше $ 268 000 000.

Отже, Мойсей, який все життя росте як єгипетський принц, дізнається, що він єврей. Його названий брат, фараон Рамзес, виганяє його в пустелю, де герой знайомиться з Богом. Бог наказує йому вивести євреїв з полону, і, незважаючи на фараонову незгоду, Мойсею все ж вдається виконати повеління.

Я давно хотіла подивитися «Вихід», нарешті така нагода трапилась. Не буду розповідати, як я його дивилась, достатньо тільки сказати, що перегляд відбувався протягом трьох чи чотирьох днів. Журналіст видання GQ Тимофій Становий дуже чітко охарактеризував фільм: «Гірше за все у «Виході» — його затягнутість: кіно, в якому і дивитись особливо немає чого, йде дві з половиною години».

Перше, що кидається у вічі, це могутність і пишність єгипетської армії, видовищність тяжкої праці євреїв та сцени побиття рабів. Перша сцена битви з хеттами надзвичайно велична. Піраміди, погоня єгиптян, атмосфера стародавнього Єгипту – оце й уся історичність. Але навряд би у євреїв був час для воєнної підготовки і завдання декількох ударів єгиптянам, тому на мою думку, не такий вже «Вихід» і історичний фільм, скоріше епічний.

Одразу звертаєш увагу на темно-синє небо, яке постійно нависає над Єгиптом. Не знаю, що хотів показати цією деталлю режисер. Можливо, це було зроблено для напруження атмосфери, яка й так не легка.

Мойсей, як головний позитивний герой, раціональний, сміливий, логічний і зовсім не косноязичний, як він себе характеризує в Біблії. Спочатку він говорить зневажливо про Бога, без кінця кричить на Нього, ставиться без всякої поваги. Лише під кінець він починає вірити в Нього, хоча свідчить про це якось невпевнено.

Рамзес, як негативний персонаж, взагалі схожий на хіпстера. Лиса голова, підведені очі, золоті прикраси. Коли сарана знищила всі запаси продуктів, проявляється його справжній характер: він віддає наказ убити єгиптян, які вкрали з його сховищ зерно, щоб не померти з голоду. Коли радник розповідає правителю, що люди голодують, він «мудро» відказує: «Ти хочеш, щоб я теж голодував? У мого народу є вода, виживуть якось».

Фільм не витримує жодної богословської критики. Перше, що шокує – зображення Бога у вигляді маленького хлопчика. Навіть дружина Мойсея викрикує у розпачі: «Але Бог не хлопчик!». Господа представляють у цьому фільмі як злого кровожерливого вбивцю. Розповідаючи Мойсею про кари, які Він пошле на Єгипет, Бог кричить: «Я хочу, щоб вони благали про пощаду!» І в цьому контексті дуже логічним є запитання фараона: «Що за нелюди вклоняються такому Богові?!». Крім цього, Господь постає у «Виході» жорстоким зневажником: коли Мойсей запитує в Бога, де Він був, Той в’їдливо відповідає: «Рахував твої невдачі».

Це не єдине відхилення від Біблії. Творці постарались показати єгипетські кари не як небесну кару за непослух, вони пояснили їх природними причинами. Так, вода перетворилася на кров через масові напади крокодилів на людей, через це жаби повтікали з водойм, а внаслідок цього з’явились мошки, що в свою чергу спричинили загибель тварин і рани в людей. Єгипетські мудреці пояснюють Рамзесові, що такі події – не щось надзвичайне. Лише останню кару – смерть первістків – зображають як щось містичне, надлюдське.

Дивовижне чудо переходу колишніх рабів через Червоне море режисер теж пояснює природними обставинами: сильна течія, завдяки якій море обміліло, дала можливість ізраїльтянам втекти від погоні.

З огляду на такі відхилення від біблійного сюжету, та деталь, що заповіді Мойсей написав сам, а не отримав від Бога на горі, здається цілком “логічною”.

Не раджу переглядати «Вихід» особам, які вірять у богонатхненність Біблії, адже події змусять вас злитись від невідповідності і богохульства, я так би це назвала. Та й прихильникам історичних фільмів я б пропонувала не витрачати свій час на нього. Є набагато кращі екранізації відомої біблійної історії.

Аліна Сахненко

Ілюстрація

Рубрика: Искусство, Рецензии


RSS канал Следите за поступлением новых комментариев к этой статье через RSS канал

Оставьте свой комментарий к статье:

Для форматирования своего комментария (жирный, курсив, цитировать) - выделите текст в окне курсором и нажмите одну из кнопок форматирования. Более подробно об этом читайте на странице "Помощь".
Если Вы желаете исправить свой комментарий или удалить его - напишите нам в редакцию.
Запрещается размещать комментарии через прокси-сервера, с целью скрыть свои данные.
Запрещается размещать комментарии с использованием множественных фиктивных имен с целью создать видимость участия в обсуждении группы людей. Постоянные псевдонимы допускаются.
Запрещается размещать в комментариях URL ссылки на статьи, размещенные на сайтах враждебных к Церкви АСД или призывающих к расколу, независимо от изложенного там материала.
Если, по Вашему мнению, какой-то комментарий является оскорбительным или унижающим Вас или Ваши религиозные верования, или является таковым в отношении других читателей - напишите нам в редакцию. Мы рассмотрим этот вопрос, и если нужно, примем меры.
© Интернет-газета "ПУТЬ", 2006-2016
При использовании материалов указывайте эл.ссылку на цитируемую статью, в бумажной публикации – короткую ссылку на наш ресурс. Все права на тексты принадлежат их авторам. Дизайн сайта: YOOtheme GmbH. Техническая поддержка сайта: info@asd.in.ua

Христианский телефон доверия: 0-800-30-20-20 (бесплатно по Украине), 8-800-100-18-44 (бесплатно по России)
или с мобильного: Life (093) 50-157-80, МТС (066) 707-000-5, Киевстар (098) 707-000-5.